7.00 – 8.45 | Schodzenie się dzieci. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne.
Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne, spontaniczne. Indywidualna praca z dziećmi. Zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu. |
8.45 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
9.00 – 9.30 | Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy.
Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9.30 – 11.45 | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych.
Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne. Zajęcia dodatkowe. |
11.45 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. |
12.00 – 12.30 | Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. |
12.30 – 13.45 | Poobiedni odpoczynek (dzieci młodsze): w grupie najmłodszej odpoczynek na leżakach wg potrzeb z ulubioną maskotką „przytulanką”. Słuchanie ulubionych kołysanek, bajek, muzyki relaksacyjnej.
Odpoczynek (dzieci starsze): zajęcia i zabawy wyciszające, relaksacyjna muzyka. Czytanie dzieciom. Zajęcia programowe, organizowanie pracy indywidualnej i zespołowej, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Inspirowanie dzieci do podejmowania samodzielnych działań i wspieranie ich. |
13.45 – 14.00 | Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. |
14.00 – 14.20 | Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy.
Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku. |
14.20 – 17.00 | Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu.
Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne. |